8 gyors lépés a Rafflecopter dobozig
Sziasztok!
A napokban egy blogger megkeresett, hogy szeretne nyereményjátékot szervezni, és Rafflecopter dobozt készítene, de nem tudja hogy kell.
Természetesen szívesen segítek benne, de úgy gondoltam, talán többeteket érdekelhet a téma, ezért inkább egy bejegyzés keretében mutatom meg, hogyan is kell Rafflecopter dobozt készíteni.
1. lépés - Regisztráció és bejelentkezés
Ezt rövidre fogom, mert nem túlságosan bonyolult. Először is be kell lépni a honlapra (http://rafflecopter.com/). A jobb felső sarokben van egy Get Started felirat, ami átirányítás egy árakkal kapcsolatos oldalra. Az első oszlop a Free, azaz ingyenes, ennek az alján kell a Sign Up feliratra kattintani, majd követni az utasításokat logikus módon.
Ezután a Log In feliratra kattintva kell bejelentkezni e-mail címmel és jelszóval.
2. lépés - A felület és új játék indítása
A kezelőfelület elég logikus felépítésú. Legfelül láthatóak az éppen futó játékok, amik már elindultak, de még nem fejeződtek be. A Coming Up Soonnál vannak azok, amiket már elkészített az ember, de még nem indultak el, illetve a félkész játékok. Az Already Finished alatt pedig azok, amik már lezárultak és sorsoltál is.
A bal oldalon a kis négyzet, + jellel a közepén az, ahol új játékot lehet indítani. Erre kell kattintani az új giveaway létrehozásához.
3. lépés - A díj
Innentől kezdve a Rafflecopter magától kezdi el vezetni a kezed, és a felépítés is nagyon logikus.
Első körben azt kell megadni, mit szeretnél kisorsolni. Ezt az Add a Prize gombra kattintva tudod megtenni:
Akkor felugrik egy ablak, ezt kell kitölteni:
A felső sorba kell beírni a díjat. Figyelem! A Rafinak van egy érdekes tulajdonsága, ha számmal kezded a díjat, akkor azt nem fogja mutatni, ezért a számot érdemes betűvel kiírni, vagy nem első helyre pozicionálni.
Ahogy láthatjátok, elvileg lehetne képet is hozzáadni, de ez egy Pro lehetőség, az ingyenes verzióban nem elérhető.
Amint kész vagy, katt a Save This Prize-ra. Ha több díjat szeretnél sorsolni, akkor egyesével kell őket feltölteni, többször megismételve a fenti műveletet.
4. lépés - A feladatok
Amint megadtál díjat, máris megnyitja a lehetőséget a Rafflecopter a többi pont kitöltésére is.
A People can enter by... rész alatt tudod megadni a feladatokat, az Add an entry option feliratva kattintva.
Erre kattintva több lehetőség is bejön:
Látni fogod, nem minden lehetőség nyitott az ingyenes tagoknak.
Most egyelőre kettőt fogok kiemelni, ezeket használják általában a leggyakrabban.
A Visit a Fan Page felel meg a régi lájkolós feladatnak, de azt a lehetőséget a Facebook szabályzata miatt megszüntették. Látogatást kérni azonban lehet, és esetleg a dobozon kívül megjegyezni, hogy az elvárás ettől függetlenül ugyanúgy like, és csak akkor teljesített ez a feladat, ha a like is megvan.
Rákattintva megint egy új ablak ugrik fel:
Ahol a http://facebook.com/rafflecopter rész van - na, ide kell beilleszteni a kívánt Facebook oldal linkjét, és akkor automatikusan átírja az oldal nevét fent is.
Fontos! Ebben a tekintetben csak Facebook oldalt lehet megosztani, személyes Facebook profilt nem!
Ez alatt két lényeges elemet láthatsz még, ami visszatér minden alkalommal, nem csak a Facebookos feladatnál.
Az egyik a Point value rész. Itt beállíthatod, hány pontot ér egy-egy feladat, így a nehezebb vagy számodra fontosabb feladatokat értékesebbé teheted, ezzel is motiválva a résztvevőket, hogy ne csak a könnyű, kétkattintós feladatokat hajtsák végre. Minél többet ér egy feladat, annál többször kerül be a résztvevő neve a Rafflecopter virtuális kalapjába.
A This option is mandatory előtti négyzetet beikszelve érheted el, hogy a feladatot kötelezővé tedd. Ha van kötelező elem is és nem kötelező is, akkor a doboz először csak a kötelező eleme(ke)t mutatja, és csak az(oka)t teljesítve jelenik meg az összes többi.
Ha minden kész, Save the option gomb, és kész.
Az Invent You Own a másik pont, amivel foglalkozunk részletesebben. Ez ugyanis szinte bármit lehetővé tesz, amit a többi pontban nem tudsz végrehajtani.
Itt lehet kérdést feltenni, valami feladatot végrehajtatni és linket kérni hozzá stb.
A legfelső sorba lehet a feladat nevét írni pl. Első feladat stb.
A nagy dobozba, ahol még a betűket is lehet kicsit állítgatni, lehet írni a "használati utasítást". Ezt sajnos üresen nem lehet hagyni, de ha nem vágysz semmit írni, mert egyértelműen leírtad a Rafflecopter dobozon kívül a feladatot, akkor kijátszható a rendszer egy egyszerű szóközzel.
Ezalatt fontos a Collect info from visitors rész, ami alapjáraton be van pipálva. Ha kiveszed a pipát, akkor a résztvevőknek nem lesz helye hová választ írni. (Így lehet "ingyenes" indulási lehetőséget gyártani.)
Viszont ha benne hagyod a pipát, akkor ott az Explain what information you need rész. Ez lesz az a sor, ahová majd be tudják írni a játékosok a választ. Viszont a sorban látszódni fog segítségképp egy felirat, amíg bele nem kattintanak. (Pl. Ide írd a jó megoldást!) Ezt az utasító szöveget kell ide írnod. Lehetőség szerint ez ne legyen túl hosszú, arra ott a "nagy doboz".
Az Entrains can do this once each day négyzetbe pipát téve a résztvevők minden nap megismételhetik a feladatot, minden nap újabb pontot gyűjtve. Ezzel el lehet érni az állandó aktivitást.
5. lépés - Az időpont és a mentés
Ha kész vannak a feladatok, már csak egy utolsó lépés van hátra: az időpont beállítása.
Kezdő és végpontot lehet megadni, órára pontosan.
Az első időpont logikusan a kezdés, a második pedig a játék vége. A rendszer automatikusan zár, pontban akkor, szóval érdemes odafigyelni!
Illetve fontos, hogy milyen időzónában számol a Rafid, lesd meg ezt is, mielőtt kész vagy. Az időpontok alatt a Times are in Budapest résznél kell nézni, és a Change-dzsel lehet változtatni.
Ami még itt fontos az angolul nem tudóknak: az AM a dél előtti időszak (éjféltől délig), a PM pedig a dél utáni időszak, egészen éjfélig.
Ha ez is kész, akkor kész is vagy! Kattints a Preview & Install gombra, ezzel mentésre kerül a játék, és az oldal továbbirányít a játék kezelőfelületére.
6. lépés - Felső menüpontok
Ahogy láthatod, három felső menüpont jelenik meg a kész játékoknál.
A Setupra kattintva visszajutsz az előbbi felülethez, ahol szerkeszteni lehet a játékot.
Az Installation résznél találhatóak a megosztási lehetőségek és az előnézet.
Az Entriesnél pedig a beérkezett válaszokat lehet kezelni, és itt zajlik majd a sorsolás is.
7. lépés - Megosztás és előnézet
Az Installation résznél három dolgot találsz:
Az Embed in a Blog or Website résznél van a beágyazó link. Ez egy html kód. A blogposzton belül az írófelületről át kell váltani HTML-re, és ott beszúrni a kívánt helyre, vagy ha külön modulba tennéd, akkor HTML modulra van szükséged. (Ez most a Bloggerrel vonatkozott.)
A Run on a Facebook Fan Page lehetőséget akkor tudod kihasználni, ha van Facebook oldalad is (megint csak nem profilod, hanem oldalad!), akkor ott külön aloldalon megoszthatod.
Ez alatt van az előnézet:
Itt ugyanazt látod, amit az olvasóid is. A bal felső sarokban visszaszámolja az időpontot, mellette az összes begyűjtött pontot, amellett pedig azt, hogy te magad mennyi pontot teljesítettél az összesből.
A Change Preview Backgroundnál pedig a Rafidoboz háttérszínét lehet módosítani.
8. lépés - Sorsolás
A sorsoláshoz és az eddig érkezett válaszok áttekintéséhez az Entries menüpont kell.
Én most itt egy régi Rafflecopter dobozom használom prezentálásra, mindenesetre a Pick the Winner(s) rész alatt elvileg üres minden, csak az Add a random Winner felirat van. Erre kattintva lehet random győztest hozzáadni - egyszerre egyet, és ahány nyertes van, egymás után újra meg újra erre a gombra kell kattintani.
Az Announce the Winner(s) résznél lehet elérni, hogy ahová a Rafflecopter doboz kikerült, látszódjon a nyertes is. Amíg a Display the winners on the widget előtt nincs pipa, addig csak annyi látszódik a Rafi dobozban, hogy véget ért a játék - ha bepipálod, akkor viszont látszik a győztes.
A Moderate Entries résznél a Show me the entries gombra kattintva megmutatja az összes beérkezett indulást, minden egyes teljesített feladatot egy Excel-táblázatban. Ezt az egyes pontok alapján lehet rendezni is, itt tudod csekkolni például, hogy a nyertes valóban teljesített mindent, illetve hogy helyes választ adott-e. Itt lehet törölni is indulókat, ha nem szabályosan járnak el - például lehet csekkolni az IP címeket, ha ezzel visszaélés történt, lehet moderálni.
Ami még fontos. Ha sorsoltál, és megvan a nyertes, látod, hogy épp melyik teljesített feladattal volt szerencsés, illetve tudod csekkolni az ő adatait. (Ehhez a Pick the Winner(s) résznél kell az egyes nyertesekre kattintani.)
A nyertes e-mail címét a "Copy Email Address" részre kattintva tudod megnézni, így tudod majd értesíteni.
És ami még fontos: ha szabálytalan volt, akit kisorsoltál, a Disqualify this winner gombra kattintva tudod kizárni.
Vége!
Ha minden igaz, a lényeget elmondtam, remélem, a képek is segítenek. Ha valami kérdésed van még, írd meg kommentben, ha tudok, válaszolok. :)
Szia!
VálaszTörlésÉpp most készülök egy olyan játékot indítani, amihez Rafi doboz kell, szóval nekem most ez a bejegyzés nagy segítség volt. Köszönöm szépen a tartalmas összefoglalót. :)
Szép napot,
@Andi