Oravecz Nóra: Van ​egy ötletem - Hogyan építs énmárkát? {Értékelés + Nyereményjáték}

Oravecz Nóra: Van ​egy ötletem - Hogyan építs énmárkát?

A blogturnéról




Nagyon fontos, hogy mit és hogyan kommunikálunk magunkról a közösségi médiában, hiszen ez ad el minket az online világban. Ha te is szeretnél emlékezetes maradni, vagy éppen szeretnéd az énmárkádat még tökéletesebbé tenni, vagy csak most ismerkedsz a blogok és az influencerek világával, akkor a Van egy ötletem neked szól. Oravecz Nóra sokat tud az énmárkáról, és most ezt egy könyvben összefoglalva segít mindenkinek megtalálni a helyes utat az internetes világ útvesztőjében. 


Tarts velünk a turnén, ahol a Blogturné Klub 4 bloggere elmondja tapasztalatait a Van egy ötletem című könyvről, amit a turné végén te is megnyerheted a Libri Kiadó felajánlása jóvoltából a 3 könyv egyikét.



Kiadó: Libri
Oldalszám: 196
ISBN: 9789634331926
Sorozat: -
Nézőpont: E/1
Függővég: -
Bechdel-teszt: -
Moly link
Megrendelési link
Hogyan lehet sikeres énmárkát építeni az online világban? Van egy ötleted, de nem
tudod, miként fogj hozzá a megvalósításhoz? Hogyan érheted el, hogy a neten milliók kövessék a bejegyzéseidet?

Oravecz Nóra saját tapasztalatai mellett ezúttal a legsikeresebb hazai és nemzetközi véleményvezérek tanácsait is megosztja olvasóival, így a leghitelesebb szakemberektől tudhatjuk meg,
– miként érhetjük el, hogy emlékezzenek ránk;
– hogyan alakíthatunk ki elkötelezett követői bázist;
– mi kell egy pénzügyi szempontból is megtérülő énmárka felépítéséhez.

A Van egy ötletem kihagyhatatlan azok számára, akiket érdekelnek a közösségimédia-sztárok kulisszatitkai vagy az énmárkaépítés kipróbált és bevált módszerei, de azok számára is nélkülözhetetlen, akiknek van egy ötletük, amit az online világban szeretnének megvalósítani.

Oravecz Nóra számos sikerkönyv szerzője, a HuffPost bloggere. Világszerte tart workshopokat és előadásokat egyebek mellett énmárkaépítés és kapcsolatépítés témákban.


Az első mondat:


"Egyszer volt, hol nem volt, hegyek és dombok között, egy eldugott kis faluban élt egyszer kislány, aki nem találta helyét a világban."

Véleményem


Évekkel ezelőtt olvastam Oravecz Nórától, amikor a nagy "Mégis ki a fene ez az Oravecz Nóra?" felháborodás kezdődött. Szeretek magam véleményt alkotni ilyenkor, így elolvastam a Tejszínhab nélkült, aztán megbeszéltem magammal, hogy ennyi elég is volt nekem. 

Aztán jött ez a könyv, a Van egy ötletem, és úgy voltam vele: Tudjátok mit? Kíváncsi vagyok, szóval ide vele. Hogy miért szavaztam neki bizalmat? Nos, a válasz viszonylag egyszerű. Marketinggel foglalkozom mindkét munkahelyemen, és nyilván egy blogger számára sem kikerülhetetlen a dolog, sőt... Ráadásul bloggerként az énmárka építése elég fontos kérdés, még ha nem is tudatosan foglalkozik vele valaki, akkor is csinálja, így vagy úgy. 

A Van egy ötletem nem egy amolyan önsegítő könyv Oravecz Nórától, hanem a marketinggel, azon belül is az énmárka építéssel foglalkozik. És kiálthatunk az írónőre kígyót-békát, követhetjük Oravecz Coelhót nagy röhögve, de egy valamit el kell ismerni: Oravecz Nóra felépítette magát a semmiből, ráadásul ha azt gondoljuk, nem nagyon volt miből építkeznie, mert hogy nem is értjük, miért lett ilyen ismert, akkor csak még inkább felmerül a kérdés, vajon hogyan csinálta. 

Ha van valami, amiben érdekelni kezdett Oravecz véleménye, akkor az pontosan ez: az énmárka építés. Hogyan építette fel úgy a márkáját, hogy utálva-szeretve, az egész ország ismeri. Rengeteg helyen járt, sok emberrel találkozott, sok lehetőséget kihasznált. Lehet utálni érte, lehet nem szeretni, amit csinál, de azt nem igazán lehet tagadni, hogy sikeres a maga területén. 

De vajon hogyan? Hogyan találta meg a célközönségét? Hogyan építette fel magát a nulláról? 

Na, ebben a márkaépítésben vártam én tanácsokat ettől a könyvtől, és ez, az Oravecz jelenség története miatt érdekelt mégis ez a könyv. Nem is értem, miért nem gondoltam, hogy ugyanaz lesz az érzésem, mint amikor a régi, önsegítős könyvét olvastam, de az lett kicsit.



No de kezdjük az elején!

Az első nagy meglepetés, ami ért, már az olvasás előtt megtalált. Még csak belelapoztam a könyvbe, de teljes döbbenettel fogadtam, hogy ez a könyv folyószöveg - faltól falig, mint egy regény, csak itt-ott szakítja meg egy-egy felsorolás, de képek, grafikonok és mindenféle más illusztráció elmaradt. Bevallom, ez nagyon meglepett, mert nem ehhez szoktam az ilyen tematikájú könyveknél. Szakmámból adódóan elég sok marketinges témájú könyvet olvastam (na jó, azért nem annyit, hogy egy marketinges eldobja az agyát az olvasottságomtól, de azért mégis többet, mint azok, akik nem foglalkoznak a témával), és legyen akár tankönyv, akár hobbiból továbbképzős cikk, az illusztráció szerintem fontos. Félreértés ne essék, nincs gondom a folyószöveggel, blogger vagyok, regényeken szocializálódtam, de szerintem nem véletlen, hogy az ilyen témájú könyvekben vannak képek. Nem csak azért, hogy megtörjék a várhatóan kicsit szárazabb témát, hanem azért is, mert fontos dolgokat, példákat, tényeket emelnek ki - szemléltetnek. Nem tudnék kutatásokra hivatkozni, de meglehetősen biztos vagyok benne, hogy nem véletlenül pakolják tele az oktató jellegű anyagokat képekkel - segítik a megértést, könnyebbé teszik a befogadást és megtanulni is sokkal könnyebb úgy az "anyagot", ha nem csak egy nagy betűpacát kapunk. Szóval tördelésben én valami hasonlóra számítottam, mint amilyen például Klausz Melinda könyvei voltak.

Lehetőség pedig lett is volna rájuk. Elég sok példát hoz az írónő, hivatkoznak sok magyar internetes hírességre Dancsó Pétertől a Huffington Post alapítójáig. Sokszor ráadásul személyes találkozókról esik szó, ha már ennyire megmaradunk "Oraveczen belül", akár ehhez is lehetett volna egy-két fotó, már csak a hitelesség kedvéért - bár nyilván elhittem, hogy valóban találkozott ezekkel az emberekkel, nem is ez a lényeg. 

Simán megfért volna a könyvben pár ilyen, meg némileg designosra vett felsorolások stb. A könyv borítójából erre is gondoltam volna egyébként - az nagyon egyszerű, de ez a körös megoldás számomra pont valamilyen ilyen tördelést sejtetett. 

Na de nem ilyen lett, hanem folyó szöveg. És viszonylag hamar egyértelművé vált, amit már írtam, hogy Oravecz Nóra stílusa ebben a könyvben is teljesen megvan. Lehet más a téma, Oravecz Nóra önazonos, ha úgy tetszik, tartja magát az énmárkájához az énmárkás könyvben is. 

Viszonylag kevés tényleg tudásanyagot kapunk, sokkal inkább motivációs könyvként éltem meg a Van egy ötletemet. Megismerhetjük Oravecz Nóra életét, hogy hogyan építette fel magát, egészen a sulis bántásoktól a legnagyobb sikerekig. Szó esik startupokról, kemény munkáról, még ha nem is látszik, és folyamatos bizonyítani akarásról. Közben a legtöbb példa, ami előkerül, szintén Oravecz személyes példája: amikor találkoztam ezzel, amikor Dancsó Péter arról mesélt nekem, hogy... 

Végig nagyon személyes marad a hang, viszonylag kevéssé távolodunk el Oravecz Nórától magától. Ezzel persze nincs gond, ő ilyen könyvet akart írni, de épp ezért számomra kicsit kevés volt az általános énmárka téma, és határozottan nagyon sok volt Oravecz Nórából. Néha picit olyan érzésem volt, mintha azért született volna ez a könyv, hogy Nóra magát igazolja: végre valahol felsorolhatja, mennyi mindent elért, megélt, és még egyszer, összefoglalva is fityiszt mutat a világnak és azoknak, akik beszóltak neki és bántották élete során, akár régen, akár az énmárkája felépítése óta. 

Így a könyv tanításai is megmaradtak ezen a szinten: Oravecz magáról mesél, személyes példákat hoz, vagy ha másét hozza, azt is személyes példán keresztül (mint ahogy írtam, amikor XY-nal beszélgettem, amikor XY-nal találkoztam stb.), közben pedig a korábbi könyveihez hasonlóan bedob egy-egy általános tanácsot. Merj lépni! Fogadd el, hogy ez sok munka! Ne akarj hazudni az énmárkáddal, mert úgysem fog sikerülni! Légy önmagad! Fogadd el, mutasd meg! 

Összességében ezek miatt inkább olyan érzésem volt, mintha egy motivációs könyvet olvastam volna, nem pedig valamilyen olyan anyagot, amiből szó szerint, konkrét dolgokat tanulhattam volna. Persze igaz, arra vannak oktatókönyvek, ahhoz ne Oravecz Nóra könyvét vegyem a kezembe. Motivációs kötetnek egyébként nem volt rossz, amint ezt elfogadtam, és csak olvastam, motivációs esettanulmányként kezdtem el gondolni a kötetre, és afféle igazolásként éltem meg, hogy bloggerként/vloggerként is lehet... Egyébként pedig elég könnyű belefásulni az internetes világba is, úgyhogy néha jól jön egy-egy ilyen "gyere, csináld, lehet" típusú könyv, hogy tényleg feltöltsön egy kis energiával és lelkesedéssel. Erre nem volt rossz, oktatóanyagnak inkább azért más könyvet javasolnék - vagy legalábbis más könyvet is. Egy nézőpont ez, konkrétumokért meg forduljunk máshoz. 

EGYNEK ELMEGY


Deszy 📚 💕 📖 (@deszy_reads) által megosztott bejegyzés,


Nyereményjáték


Oravecz Nóra könyvében sok olyan magyar és külföldi közösségimédia-sztár (influencer, internetes híresség, blogger, vlogger) is szót kap, akik sok tanáccsal szolgálnak a könyv olvasói számára. A te feladatod az lesz, hogy felismerd a képről és egy kis leírásról az illetőt, és a helyes válaszodat beírd a Rafflecopter doboz megfelelő sorába. 

A turné végén, ha jó vagy az influencerek felismerésében, akkor a Libri Könyvkiadó által felajánlott 3 könyv egyikét nyerheted meg! Hajrá! 

A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.

Az 1987-ben született videóblogger Magyarország legnépszerűbb videós csatornáját, a Videómániát vezeti. A filmkritikusként, vágóként, operatőrként és televíziós műsorvezetőként is szereplő videóst több, mint 600 ezer ember követi a Youtube-on.



a Rafflecopter giveaway


A turné menetrendje


10.08. Szembetűnő blog
10.10. Zakkant olvas
10.12. Sorok között
10.14. Deszy Könyvajánlója
Oravecz Nóra: Van ​egy ötletem - Hogyan építs énmárkát? {Értékelés + Nyereményjáték} Oravecz Nóra: Van ​egy ötletem - Hogyan építs énmárkát? {Értékelés + Nyereményjáték} Reviewed by Deszy on 10/15/2017 Rating: 5

Nincsenek megjegyzések:

.

Üzemeltető: Blogger.