Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve {Értékelés + Nyereményjáték}
Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve
A blogturnéról
Minden nap közösségi oldalakon lógunk - Facebook, Instragram, Twitter, hogy csak néhányat említsünk. A Blogturné Klub sem maradt ki a hullámból, mivel mi is jelen vagyunk több közösségi oldalon is, kíváncsiak voltunk Klausz Melinda könyvére. Tartsatok velünk A közösségi média nagykönyve blogturnéján március 10-14. között!
Kiadó: Athenaeum
Oldalszám: 288
ISBN: 9789632935256
Sorozat: -
Kezelhető-e standalone-ként?
Nézőpont: -
Függővég: -
Bechdel-teszt: -
Moly link
Megrendelési linkMa már szinte nincs is olyan beszélgetés, amiben ne említenék meg a Facebook, YouTube vagy
éppen a lájkolni szavakat. A közösségi média felülete olyannyira mindennapjaink részét képezi, hogy ezen beszélgetünk ismerőseinkkel, nézünk filmeket vagy éppen olvasunk híreket. Mindennapjaink mellett vásárlási szokásainkat is befolyásolják ezek a felületek, vállalkozóként, cégként azonban nem minden esetben a leghatékonyabb módon vagyunk rajtuk jelen.
A közösségi média nagykönyve éppen ezért esettanulmányokon és feladatokon keresztül bevezet a közösségi média minden aktuális kérdéskörébe, az oldalak kiválasztásától a trollok kezelésén át a nyereményjátékokig.
A szerző, Klausz Melinda 2007 óta foglalkozik közösségi média marketinggel, 2008 óta blogol, élete első Facebook hirdetését pedig 2009-ben hozta létre. Cégét, a Klausz Social Groupot a Magyar Marketing Szövetség 2015-ben két KKV-Marketing Gyémánt díjjal is kitüntette közösségi média marketing megoldásai és eseménykommunikációja miatt.
Az első mondat:
"Az internet kialakulása (Bártfai, 2008) a hatvanas évek hidegháborújához
köthető."
Véleményem
Nagyon kíváncsi voltam erre a könyvre, több okból is. Egyrészt én magam is jelen vagyok a közösségi oldalakon magánemberként, és nem árt tudni bizonyos dolgokat, ha már egyszer ennyit lógunk rajtuk. Másrészt bloggerként is próbálok minél több platformon aktívan jelen lenni - bár nem csak muszájból, az úgy nem megy, élvezem is persze. Harmadrészt pedig a jelenlegi munkámhoz is kapcsolódik a téma, így a szakmai fejlődésem szempontjából is érdekelt.
A közösségi média nagykönyve tizenkét fejezetben próbálja bemutatni az alapokat a közösségi médiával kapcsolatban. Természetesen szóba kerülnek a típusai, hasznos tippekkel is szolgál a könyv, és eseteken keresztül is bemutat néhány példát a témákhoz kapcsolódóan.
Volt egy-két fejezet, aminek különösen örültem, ilyen volt például a nyereményjátékok kérdése. Én magam is foglalkoztam már a kérdéssel korábban, a bloggervilágban is a lájkfelnyomó játékok korát éljük. Érdekelt, hogyan vélekedik erről a szakember, és örültem, hogy nagyjából egyetértettünk a témában. A panaszkezelés témaköre is nagyon foglalkoztatott, szóval ahogy átfutottam a tartalomjegyzéket, rögtön tudtam, hogy találok kedvemre valót témákat a könyvben.
És valóban találkoztam érdekes információkkal. A nyereményjátékok kapcsán eléggé friss és pontos infókat találni, a szerző elmondja, mit hogyan szabad és nem szabad jelenleg. Egy kedvenc fejezetem is lett - ebben azzal foglakoztunk, mennyire máshogy viselkednek az egyes generációk az interneten. Ez fontos lehet: ha ismered a célközönséged, akkor ehhez tudod igazítani, hogyan kommunikálsz. Rögtön le is vetítettem a családomra nézve ezeket az általánosságokat, és megállapítottam, hogy nagyjából én magam is ezt tapasztalom.
A panaszkezelés is érdekes volt, kifejezetten jól jöttek itt a példák. Bár bevallom, örültem volna, ha összességében a könyvben kicsit több esettanulmányt találok, akár részletesebbeket is, és változatosabb módon. Szimpatikus, hogy a szerző leginkább a saját munkáját hozza fel példának, hiszen igazolja, hogy nem a levegőbe beszél, és valóban olyasmiről ír, amit ismer. Viszont egy idő után nekem kicsit már sok volt Veszprémből, a reggae-ből és a fesztiválokból, szívesen olvastam volna több példát más területekről. És egészen konkrétan a panaszkezelés fejezetre levetítve jó lett volna, ha a felvetett kérdésekre (te mit tennél?), valóban választ is kapunk. Mi a jó és mi a rossz válasz. Tudom, hogy számtalan jó és rossz válasz is születhet egy-egy befutott panaszra, de jó lett volna néhány konkrét példa, ami meg is tanítja, mi a jó és mi a rossz. Általánosságban nem volt vele probléma, de ha már felvet szituációkat és arra ösztönöz, hogy elgondolkozz, te mit tennél, akkor vártam volna a visszaigazolást is.
És bár tetszett a könyv, és tanultam belőle új dolgokat, általánosságban picit többet vártam. Jó volt, és tudom, hogy széles a célközönség, így az alapokat is le kellett írni, ami nyilván nekem az esetek nagy százalékában már nem volt új, de... Számomra túl sok volt az elméleti rész, főleg a könyv elején. Egészen az internet történetétől indítottunk, ami szerintem egy ilyen jellegű könyvnél nem olyan fontos. Később pedig rengeteg elméleti modell megjelenik, amivel nincs probléma, de nem minden esetben vetíti át a könyv az elméletet gyakorlati példára. Vagy megteszi, de úgy, mint ahogy fent is - nem mutatja meg, hogyan, csak feladatot ad. Jobb lett volna ehelyett több gyakorlati példa és jótanács.
Azok a részek, ahol több gyakorlati példa volt, érezhetően sokkal gördülékenyebbek voltak, és jobban lekötöttek olvasás közben. Ami azért egy ilyen könyvnél sem hátrány, bár nyilván nem vonatkoztathatunk el a "tananyagtól" sem.
Összességében tanultam néhány hasznos dolgot, megismertem pár tanulságos esetet, de kevesebb elméletnek és több gyakorlati példának még ennél is jobban örültem volna.
AJÁNLOM
Nyereményjáték
Mennyire ismered a különböző közösségi oldalakat? Most ezzel kapcsolatban teszünk próbára!
Nem kell azonban megijedni, a feladat nem lesz nehéz.
Minden állomáson találsz egy kis emblémát, ami valamelyik nagy közösségi oldalhoz tartozik. Először is fel kell ismerned melyikhez, majd beírni a Rafflecopter doboz megfelelő sorába, hogy mikor alapították az állomáson található közösségi oldalt.
Ha ügyes vagy, megnyerheted a könyvet!
a Rafflecopter giveaway
A turné menetrendje
03.10. - Deszy könyvajánlója
03.12. - Zakkant olvas
03.14 - Szembetűnő
Feladat teljesítve ... :-)
VálaszTörlés