Breaking News

Új hírek a Percy Jackson tévésorozatról




Újabb helyzetjelentést kaptunk, hogy állnak Rick Riordanék a Percy Jackson tévésorozattal! (A legutóbbi hírekért katt ide!)

Becky Riordan újfent megerősítette, hogy még nem tartanak a castingnál, így mindenféle ilyesmi hír kacsa. Viszont már találkoztak Sharon Kleinnal, aki az Executive Vice President of Casting a Disney tévés részlegénél, magyarul ő a fejese a castingos részlegnek. 




Rick Riordan egy videóban jelentkezett be, ahol kicsit mesélt arról is, hogy állnak.



Az egyik legérdekesebb dolog, amit Rick Riordan megemlít, hogy megnézték a "The Rig"-et, amit a The Mandalorian forgatásánál használtak. Túl sokat nem mond róla, de én most belemászom egy kicsit, mert erről éppen tudom, miről van szó és miért érdekes. (Ne kérdezzétek, miért másztam bele a témába annyira, hogy sok-sok videót megnéztem már róla. Egyszerűen csak lenyűgöz.)

A videókon, amiket be fogok illeszteni, jobban fog látszódni, miről van szó, de azért röviden magyarul is. A The Mandaloriant nem zöld háttér előtt forgatták, ahogyan az mostanában a sok CGI jelenetes dolognál, például a Marvel és a DC filmeknél lenni szokott. Helyette kidolgoztak egy teljesen új technológiát, ami valójában már meglévő technológiákat használt ki nagyon ügyesen, ezzel pedig sokkal-sokkal olcsóbbá és hatékonyabbá tette a vizuális effektusokkal kapcsolatos munkát. 

Nagyon lebutítva: építettek egy hatalmas szobát, amiben körben és a plafonon nagy felbontású LED képernyők vannak - a körön belülre építették meg mindig az egyes díszletelemeket - viszont a háttér, amit digitálisan már korábban létrehoztak, ezeken a képernyőkön már ment a forgatás közben, és élőben lekövette a mozgásokat. Ez nagy segítség, több szempontból is. A színésznek azért, mert segíti a munkáját, hogy nem egy zöld háttér előtt áll, hanem kvázi valóban a jelenetben érezheti magát. A rendezőnek azért, mert gyakorlatilag rögtön, real-time láthatja hogyan fest a jelenet. A vizuális effekteseknek azért, mert egy csomó munkát megspórol, például a fények kapcsán - zöld háttér előtt, ha pl. egy motor felületén tükröződnie kell a háttérből valaminek, akkor azt utómunkával teszik rá. Erre itt nincs szükség. Az is nagy segítség, hogy ha valami nem működik, akkor erre rögtön a helyszínen rájönnek, és sokkal könnyebben, gyorsabban tudják korrigálni, mivel az VFX-es kolléga ott van a forgatáson, és rögtön tud állítani a háttéren. 


Ha ezt a technológiát használják majd a Percy Jackson sorozat forgatásához, az elég biztató, ugyanis nagy látványos eredmények születhetnek így, relatíve olcsón. 

Na de mutatom a videókat a technológia kapcsán:






Nincsenek megjegyzések