Búcsúzik a Book a Sloth Club - Ennyi volt az első könyves meglepidoboz?
Ahogy az elmúlt napokban olvashattátok, az utóbbi időben nem voltam túl elégedett azzal, amit a Book a Sloth Club kapcsán tapasztaltam.
A tegnapi bejegyzésemben megírtam, miért, és nagyon reméltem, hogy a felvetett problémákat átgondolva és a tanácsokat megfogadva folytatja majd tovább a csapat.
Arra viszont egyáltalán nem voltam felkészülve, ami este, néhány órával a bejegyzésem után történt. Kiderült ugyanis, hogy valószínűleg sokkal komolyabb problémák vannak a háttérben, mint azt én gondoltam volna. Annyira súlyosak, hogy a Book a Sloth Club megszűnni látszik - úgy döntöttek ugyanis, a Fandom dobozokat még elkészítik, viszont azon kívül minden dobozt megszüntetnek, és elbúcsúznak a követőktől, vásárlóktól.
Őszinte leszek: sokkolt ez a bejelentés.
Érezni lehetett, hogy voltak gondok a háttérben, de nem gondoltam, hogy ekkorák. A szeptemberi kommentek tőlem, és más csalódott vásárlóktól következmények voltak, mindennek a problémának a következményei.
De ahogy a tegnapi bejegyzésemben is írtam, én hittem, hogy ez a döccenő valami olyasmiből fakad, amit tudnak orvosolni, hiszen az, ahogyan felépítették a BASC rajongótáborát, figyelemre méltó. Azt gondoltam, csak túlvállalták magukat, és át kell értékelni, kell-e bővíteni a csapatot, esetleg valamelyik dobozt megszüntetni, és inkább egy-kettővel kevesebbet fenntartani hosszú távon.
A kommentek alapján talán van még lehetőség a feltámadásra, azt hiszem, sokan sajnálnánk, ha végleges lenne a búcsú.
Mindenesetre másolom a búcsúüzenetet:
Kedves Lajhik, Vevőink, Olvasóink, BARÁTAINK!
Rengeteget tanakodtunk azon, mi volna a megfelelő lépés abban a helyzetben, ami fennáll egy ideje. Milliónyi megválaszolatlan kérdés, hozzánk intézett jó és rossz szavak végül döntésre kényszerítettek.
Mindenekelőtt, szeretnénk magyarázatot adni, hiszen megérdemlitek. Sőt, ennél jóval többet is érdemelnétek, de a múlt egyik legrosszabb tulajdonsága, hogy nem változtatható.
Egy évvel ezelőtt elkezdtük, szívünket és lelkünket adtuk Nektek, amelyek megértő, gondos kezekbe kerültek. Mi adtunk, és Ti szintén. Első magyar könyves meglepetés dobozként indultunk, a piacon hasonló sem volt jelen ebben az időben. Ugyan voltak már az elején akadályok és problémák, de ezek nem állítottak meg minket attól, hogy a hosszú előkészületek ellenére megjelentessük a dobozokat Nektek.
Drogként hatottak ránk az egyre jobb és jobb kritikák, amiket kaptunk és szerencsére nem voltatok restek, és negatívak is érkeztek, amik számotokra és számunkra is csak jobbá tették a dobozokat.
Rengeteg változáson ment keresztül a BASC ezalatt az idő alatt, fejlesztések, designváltozások és hasonlók, amik csakis a ti visszajelzéseitek miatt voltak lehetségesek.
Bevezettük nem sokkal rá az extrákat, így lehetőséget kaptatok megvenni a kis dobozok áhított darabjait, illetve olyan termékeket is, amelyek nem szerepeltek dobozban.
Majd ezt követte a PotsAndMugs is, amely ugyancsak elsőként készített a magyar piacon speciálisan könyvmolyoknak gyertyákat, majd könyvvásznakat is.
A saját sikereinkhez tartozik, hogy a Forbes is felfigyelt a BASC-ra és egész oldalas cikket jelentetett meg rólunk.
Ezen felbuzdulva, több hozzánk hasonló cég is alakult, hogy kielégítse a könyvfalók igényeit, akiknek ezúttal további sikereket is kívánunk!
Továbbá több kiadóval is kialakult nagyon pozitív kollegiális kapcsolat, illetve többek között a Prológus tagjai sem voltak restek a szívüket rakni a dobozok összeállításába, amellyel mindig megfelelő ízlésvilágú könyvek és hozzávalók juthattak a tudáséhes kezeitek közé.
AZONBAN!
Mindaz, amit a továbbiakban írunk se nem kifogás, se nem mentség, ennek ellenére örülnénk, hogyha tudnátok róla.
A háttérben sajnos hiába tettük szívünk-lelkünk a dobozok kreálásába, ez nem volt elég. A gépezet nem mozgott úgy, ahogy kellett volna. A cég rengeteg ágazatába folyamatos hibák csúsztak, aminek szenvedő alanyai TI lettetek. A hibák -, hogy egy hasonlattal élhessünk – olyanok voltak, mint egy vízzel megtöltött lufi. Kilyukadt egy helyen, amit rohanva helyrehoztunk, de közben kettő másik hasadás is keletkezett rajta, aminek következtében bárhogyan igyekeztünk, nemhogy kevesebb, hanem egyre több és több hiba csúszott be.
Emellett nyilván emberekből vagyunk, és sajnos a magánéletünk egyes területei sem kellőképpen alakultak, így a problémák megoldása nem rendelkezhetett akkora prioritással, mint amennyire szükség lett volna.
Ehhez kapcsolódik a webáruház bezárása, és végül a tetőpont: a szeptemberi dobozok.
Ezekhez a dobozokhoz sem használtunk kevesebb kreatív energiát, mint korábban, azonban nem olyan sikerrel dolgoztunk, ahogy eddig. Ez tökéletesen látszik a Ti reakcióitokból.
Így hát van az a pont, ahol be kell látni, hogy a problémák nem megoldhatóak, a múlt nem megváltoztatható, és további bennetek megjelenő negatív érzések ellen lépnünk kell!
Nem hagyhatunk titeket többé cserben, nem maradhatunk szótlanok, és nem nézhetjük, amint a havi karácsonyotok inkább válik rémképpé a BASC neve alatt, mint örömmé.
Első vállalkozásunk, kezdő lépéseink, apró gyermekünk kezét, el kell engednünk.
Ez a következőket vonja maga után:
- Az októberi dobozok megjelenése eltörölve. Mindenki, aki kezünkbe adta hűségét erre a hónapra is, visszatérítésben részesül.
- A detektív doboz – bár szerintünk zseniális – rengeteg problémába ütközött, így hasonló sors vár rá. Az előfizetők szintén visszakapják a befizetett összeget.
- Baráth Viktória dobozok felé az érdeklődés eltért a várakozásoktól, így testvéreivel együtt távozik, és hasonlóan az előzőkhöz, kártérítést fizetünk.
- Korábban megrendelt extrák – Amiket tudunk, amilyen gyorsan csak tudunk, teljesítünk. Amiket nem, visszatérítünk.
És ami talán sokatokat foglalkoztat:
- A fandom doboz – Ő lesz a búcsúdobozunk, hiszen számos részlete elkészült, és ettől az örömtől bizonyosan kár volna titeket megfosztani. Megérdemeltek egy utolsó ajándékot, számíthattok arra, hogy különleges lesz. Azonban október végéig türelmeteket kérjük! J
Szeretnénk jelezi, hogy a cég – a szóbeszéddel ellentétben – nem azért nem folytatja tovább, mert bármiféle csőd állt volna elő. Célunk az, hogy a BASC az emlékekben ezen utójátékok ellenére is olyan képként élne, ami az elején volt. Az elsők, akik a fantasztikus könyvmolyok számára minden hónapban meglepetés élményt hoztak! J
Elnézést kérünk minden kellemetlenségért, amit késésünk, szótlanságunk vagy egyéb okozott!
Rendkívül hálásak vagyunk Nektek, mindannyian csodálatosak vagytok és a negatív kritikát írók is rengeteget segítettek nekünk, főleg emberileg! Reméljük továbbra is mindenki kiáll a véleménye mellett, és folytatja a könyvek népszerűsítését, mert ez egy nagyon-nagyon fontos küldetésünk!
A levelekre, kérdésekre válaszolunk, írjatok nyugodtan! Vigyázzatok magatokra és
Viszlát, és kösz a halakat!
a BASC csapata
Azok után amilyen hisztit lecsaptál a 3 ezer ft kidobott pénz miatt, és megszégyenítetted őket a több kitudja hányszáz olvasód előtt, min csodálkozol?
VálaszTörlésKedves Névtelen!
VálaszTörlésNem is tudom, hol kezdjem a választ...
Nos, talán ott, hogy nem szégyenítettem meg senkit. Véleményt mondtam - egyébként szerintem jogosan, mert ezzel a véleményemmel, az adott doboz kapcsán nagyon nem voltam egyedül. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy több különböző BASC dobozról írtam már véleményt, ezek közül csak a több bloggernek kiküldött első tesztdobozt kaptam ingyen, minden más dobozért fizettem, mint bárki más. Nem is kis összegeket. Az esetek többségében a dobozban volt, ami tetszett, volt, ami nem, ezt is, azt is leírtam. Sőt, például a Sarah J. Maas dobozról még szerintem pozitívabb is volt az értékelésem, mint sok más vásárló reakciója.
Mindenesetre vásárlóként jogom van a véleményemhez - ugyanúgy elmondhatom azt is, ha valami nem tetszett, mint azt, ha igen. Ezt minden vállalkozó vállalja, akár terméket árul, akár szolgáltatást nyújt.
Ráadásul a meglepetésdobozokra ez halmozottan igaz, hiszen erre a műfajra jellemzőek leginkább az unboxing videók és véleményes/beszámolós posztok. Az, aki ilyen vállalkozásba fog, szerencsés, mert ha ügyesen csinálja, a bloggerek-vloggerek annyi ingyen reklámot biztosítanak nekik, hogy csak na.
Persze a dolog kétélű, ha valami nem oké, az ilyen bejegyzésekből-videókból az is kiderül.
Nos, szerintem a BASC szeptemberi dobozainál valami nagyon nem volt oké. Ezt a véleményemet tartom. És jegyzem meg, alig láttam pozitív reakciót, szóval nem mondhatjuk, hogy csak én gondoltam így. (Ami azt illeti, az első negatív komment a BASC saját csoportjában még csak nem is tőlem jött.)
Na de szakadjunk el az én véleményemtől, és vizsgáljuk távolabbról a helyzetet! Mire én megírtam a negatív véleményemet, már csúszott a szeptemberi doboz, nem is kicsit. Csúszott a Fandom doboz, nem is kicsit. És mint egy ismerősöm rávilágított, fél évre már nem is lehetett előfizetni, mint korábban. Ezek mind a véleményemtől független dolgok, amik azt mutatták, hogy gondok vannak.
És ezt mutatta a doboz tartalma is. Nem kerültek bele ugyanis állandó elemek (Lajhírek, Témakártya), és már jóval az én bejegyzésem előtt a BASC megszakította a munkát a Prológus csapatával és ha jól értem, a könyves gyertyás csapattal is. Ehhez sincs semmi közöm, ezek is már jóval a bejegyzésem előtt eldőltek.
Megint csak azt tudom mondani, hogy látszott, gondok vannak.
Az én bejegyzésem tehát nem ok, hanem következmény.
Ami pedig a 3000 forintot illeti: te vettél a dobozból? Te buktál be náluk úgy pénzt, hogy csak kínai bóvli volt a csomagban? Mert előtte én sem. Mindenesetre ha nem voltál a szeptemberi vásárlók között, akkor örülj és tapsikolj, hogy nem úszott el a pénzed a nagy semmire. De arra nincs jogod, hogy felháborodj azon, ha én kiakadok, amiért nem volt kielégítő a termék/szolgáltatás, amiért 6500 forintot fizettem.
(Egyébként pedig olvasd el a BASC bejegyzését figyelmesen. Kiderül, hogy ők maguk is érezték, hogy nem oké a doboz. És az is, hogy a háttérben magánéleti gondok is vannak - amihez - meglepetés! - megint csak semmi közöm.)
Üdv:
Deszy